Een Over ons-pagina op de website saai? Niet bij deze 3 bedrijven!

Een Over ons-pagina op de website saai? Niet bij deze 3 bedrijven

Het kan best een worsteling zijn: een goede Over ons-pagina maken. Het is doorgaans een veel bezochte pagina op je website, dus hier wil je het liefst een extra goede indruk maken. Op potentiële medewerkers, potentiële klanten of opdrachtgevers, potentiële samenwerkingspartners… Dat zo’n pagina – of in het algemeen je bedrijf presenteren aan de buitenwereld – niet saai hoeft te zijn bewijzen deze drie bedrijven. Niks geen standaard tekst, dachten zij. Kruiswijk koos voor een gedicht, Klictet voor foto’s van de medewerkers en KnaapenGroep schreef een lied.

1. Het gedicht: Kruiswijk Groep

Ik werk voor veel verschillende bedrijven in de bouw-, installatie- en vastgoedbranche en doe voor veel van hen ook regelmatig een interview. Zo kwam het dat ik ter voorbereiding op zo’n interview belandde op de website van Kruiswijk Groep. Wat ik daar op de Over ons-pagina vond had ik echt nog nooit eerder gezien, namelijk een gedicht. Ter ere van de opening van hun nieuwe kantoor in 2017 maakte Kruiswijk Groep het gedicht samen met het bureau Reprovinci. Er gingen meerdere workshops aan vooraf, waarbij de medewerkers onder andere vragen moesten beantwoorden door kaartjes met woorden te kiezen. Een stukje van het gedicht gaat zo (het complete gedicht vind je hier):

Logo Kruiswijk

 

 

 

Ruw in de handen, maar écht met hart en hoofd,
slopen om te bouwen, doen wat je zegt: Beloofd is beloofd.
Voorman, machinist en directeur, met zweet op het gezicht,
balanceren van wat wel of wat misschien, niet op ons, maar op de ander gericht.

2. Foto’s van medewerkers: Klictet

Eerder schreef ik al over het marketingtraject dat ik samen met Sascha Murk begeleidde bij Klictet.

Met de overdracht van het bedrijf naar twee nieuwe directeuren was voor dit installatietechnisch adviesbureau ook het moment aangebroken om de marketing- en communicatiestrategie te herzien. Klictet wist: we zijn onderscheidend, in de communicatie kwam dit echter niet uit de verf. Daarbij had Klictet de ambitie om naast zorg en onderwijs ook flink te groeien in commercieel vastgoed, maar dat uitte zich nog niet in de communicatie.

Samen met Sascha Murk voerde ik voor én met Klictet een doelgroep-, markt-, concurrenten- en bedrijfsanalyse uit. Zo legden we de basis voor een compleet nieuwe profilering.

Over ons-pagina Klictet

Die nieuwe profilering werd door het bureau Ibizz prachtig vertaald in een nieuwe huisstijl en bijbehorende website. Wat extra gaaf is op deze website: de Over ons-pagina. Die is namelijk heel letterlijk ‘over ons’ met foto’s van alle medewerkers. Kijk zelf maar eens en beweeg wat met je muis, dan zie je wat een leuke technische snufjes hier nog achter zitten (ze kijken steeds naar elkaar!)

3. Het lied: KnaapenGroep

KnaapenGroep is het oudste familiebedrijf van Nederland en gespecialiseerd in renovatie in bewoonde staat. Toen KnaapenGroep 365 jaar bestond brachten ze een lied uit, als echt Brabants bedrijf natúúrlijk gemaakt samen met een echte Brabantse artiest. Ik kan er hier van alles over vertellen (net zoals ik veel kan vertellen over KnaapenGroep, een práchtig bedrijf), maar het lied spreekt eigenlijk voor zich. Gewoon even kijken en luisteren dus.

Zelf ook trots op jullie Over ons-pagina? Voeg de link toe in de reacties, ik ben benieuwd!