Lezing bouwen aan een sterk werkgeversmerk

Een inspirerend (online) evenement organiseren voor relaties? Combineer het boek Bouwen aan een sterk werkgeversmerk met een lezing!

Er moet de komende jaren ontzettend veel verduurzaamd, gebouwd en onderhouden worden. Een mooie uitdaging voor bedrijven in de bouw-, installatie- en vastgoedbranche.

Er is alleen wel een probleem: het tekort aan (technische) vakspecialisten in de branche is nijpend. Door andere bouwwijzen en technologische ontwikkelingen zijn bovendien steeds meer nieuwe specialismen nodig en door vergrijzing is er veel vraag naar jong talent dat de branche niet altijd weet te vinden.

Bedrijven in de bouw-, vastgoed- en installatiebranche staan daardoor voor een enorme wervingsopgave én de opgave om de mensen die fantastisch werk leveren binnen te houden. Dat roept de vraag op: hoe doe je dat?

Bouwen aan een sterk werkgeversmerk

Het antwoord: door te bouwen aan een sterk werkgeversmerk. Want enkel een vacature delen als je een nieuwe medewerker zoekt, zelfs al doe je dat via alle denkbare kanalen, voldoet bij lange na niet meer om talentvolle medewerkers te vinden. En een mooi salaris bieden is allang niet meer genoeg om goede medewerkers aan je te binden.

Het gaat om een geheel van waar je voor gaat en staat als bedrijf, je cultuur, je werksfeer, je arbeidsomstandigheden, de autonomie en doorontwikkelingsmogelijkheden die je medewerkers biedt. De mate waarin je medewerkers betrekt bij je bedrijf én hoe je dat alles continu intern en extern laadt met een heldere, onderscheidende boodschap.

Lezing én boek 

Maar hoe doe je dat, bouwen aan een sterk werkgeversmerk? In deze lezing neem ik de toehoorders hier stap voor stap in mee, waarbij ik uiteraard veel sprekende voorbeelden laat zien uit de branche. En na afloop krijgen alle aanwezigen een exemplaar van het boek mee naar huis (of thuisgestuurd).