Blog

Terug naar Blog

Zo gebruik je internet en social media in je voordeel: Will it Blend

Als je naar onderstaande foto kijkt, waar denk je dan aan?
will-it-blend

  • Tel Sell?
  • Gladde verkooppraatjes?
  • Zappen?

Nou, wacht maar even met zappen, want dit is Tom Dickson en hij is wereldberoemd.
Hij is het (mede)brein achter een uiterst briljante campagne voor blenders van het Amerikaanse bedrijf Blendtec. En zeker geen ‘old school’ campagne zoals we zien op Tel Sell, maar een online campagne die begon in 2006 en nu nog steeds succesvol is.

Dickson verkoopt een dure blender, maar wel een hele goede, want hij laat geen golfbal, knikker of creditcard heel. Om aan te tonen hoe goed zijn blenders zijn, zette Dickson in oktober 2006 een filmpje online waarin wordt getoond hoe een doosje lucifers wordt vermalen.

Na de lucifers volgden golfballen, creditcards, knikkers, telefoons…. Inmiddels kun je het zo gek niet bedenken of het wordt geblend.

En dat kun je wel of beter niet thuis proberen, zo toont Dickson op zijn website, YouTube, Facebook en Twitter. Alle filmpjes zijn onderverdeeld in een categorie ‘Don’t try this at home’ en ‘Try this at home’.

Try this at home staat vol filmpjes met echte recepten, maar hier kun je ook de experimenten bekijken die je wel thuis kunt uitvoeren. Zoals het verpulveren van al je creditcards, omdat je al je schulden toch niet meer kunt afbetalen…

De experimenten in de categorie Don’t try this at home kun je thuis ook echt beter niet overdoen. Zoals die keer toen Dickson zes Bic aanstekers in de blender deed. Binnen een paar seconden ontstond een enorme vuurbal…

Aan het begin van elke aflevering vraagt Dickson: “Will It Blend, that is the question”. De populariteit van de filmpjes (en naamsbekendheid van Blendtec) groeide met de dag.

Echt bekend werd Dickson toen hij de toen nog $599 dollar kostende iPhone verpulverde. Je kunt het filmpje hieronder bekijken.

Overigens is er ook een prachtige versie van Dickson ‘on stage’ met Steve Jobs, als hij een iPad 2 verpulverd.

Will it blend is inmiddels een begrip geworden op social media. Blendtec is actief met een eigen website, een weblog, YouTube, Facebook, Twitter…. Via die kanalen kan iedereen ook ideeën aandragen voor wat door Dickson geblend moet worden.

Blendtec is een prachtig voorbeeld van hoe je internet en social media in de voordeel kunt laten werken. Het lijkt er nu zelfs op dat Will it Blend en de bijbehorende merchandise Blendtec meer oplevert dan de verkoop van de blenders…

Reactie (1)

  • Karin Reageer

    Briljant! Waarom verzin ik zoiets niet…

    03/02/2012 at 13:23

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar Blog

Send this to friend