Writer’s block? Geen inspiratie? Eén supersnelle tip om het op te lossen

Snelle tip om een writers block op social media op te lossenWe maken het allemaal wel eens mee. Zeker in deze tijden. Deze tijden van content marketing, inbound marketing, social media strategieën of hoe je het ook wilt noemen.

Geen inspiratie. Gewoon:
Niets
Nada
Noppes

Je wilt graag met regelmaat unieke en relevante content publiceren. Om te laten zien wat je in huis hebt, (potentiële) opdrachtgevers van nuttige tips en informatie te voorzien en om online goed gevonden te worden. Je weet dat het delen van kennis je naamsbekendheid oplevert en je helpt om autoriteit te claimen op ‘jouw’ onderwerp. Maar, argh, er komt nu niets uit! Je kunt gewoon even niets bedenken om over te schrijven.

He-le-maal niets.

Voor dit soort situaties, die mij ook echt niet vreemd zijn, heb ik een tip voor je. Open je LinkedIn-profiel, Twitteraccount, Facebookpagina of welk medium je ook geschikt acht en schrijf:

‘Beste mensen [connecties, volgers of fans], waar liggen jullie nou wakker van als het gaat om [hier vul je dan jouw dienstverlening in]? Welke vragen blijven maar door je hoofd spoken? Welke problemen krijg je maar niet snel en effectief opgelost?’

Druk vervolgens op send. Simpel en zeer effectief.

Waarom? Omdat de beste ideeën voor informatie of artikelen op je website of blog komen van je (potentiële) klanten en opdrachtgevers. De meest effectieve en best vindbare inhoud op jouw website of blog geeft antwoord op de vragen die zij (zichzelf) stellen. En lost de problemen op waar zij wakker van liggen.

Ga maar eens na hoe jijzelf Google gebruikt. Stel je Google een vraag of geef je zelf al het antwoord?

Juist. Succes!