Blog

Terug naar Blog

‘Van weerstand naar transparant’ is geleverd! Veel positieve reacties op Twitter

Tweet boek social media in de bouw

Social media in de bouw
Mijn nieuwe boek Van weerstand naar transparant; over het nut en het gebruik van internet en social media in de bouw-, installatie- en vastgoedsector’ is geleverd! De reacties van de lezers zijn erg positief.

Samen met Marjet Rutten schreef ik dit boek, dat ingaat op alle aspecten van het gebruik van internet en social media in de bouw. Zoals websites en websiteoptimalisatie, Linkedin, Twitter, Facebook, etc. Hoe kun je dergelijke communicatiemiddelen succesvol inzetten en wat kunnen we leren van de successen van anderen?

Tweet Breijer Bouw boek social media bouw

Inspirerende voorbeelden
Met dit boek willen we organisaties in de bouw-, installatie- en vastgoedsector laten zien hoe zij internet en social media succesvol kunnen inzetten. Dat doen wij niet alleen door te beschrijven hoe dat kan, maar ook aan de hand van vele inspirerende voorbeelden van organisaties uit de sector.

90 (!) succesverhalen
‘Van weerstand naar transparant’ bevat maar liefst 90 (!) cases van de succesvolle inzet van internet en social media in de bouw-, installatie- en vastgoedsector. Bekijk hieronder het filmpje.

Vier delen

Het boek bestaat uit vier delen. Het eerste deel ‘Waarom internet en social media’ beschrijft de veranderingen van de laatste jaren en bespreekt waarvoor je internet en social media als organisatie zakelijk kunt inzetten.

Het tweede deel ‘Je eigen online platform’ gaat in op websites, weblogs, community’s en webshops. Hoe kun je dergelijke middelen succesvol inzetten en hoe zorg je ervoor dat je goed gevonden wordt en de juiste bezoekers trekt?

Tweet boek internet in de bouw

Social media
Het derde deel ‘Gebruik maken van bestaande online platformen’ bespreekt sociale netwerken, zoals Twitter, LinkedIn, Facebook… Maar ook beeldgebonden platforms, zoals YouTube en Flickr. En locatiegebonden diensten, zoals Foursquare. Hoe werken deze social media, wat kun je ermee en hoe boek je succes?

Tweet Rianne Nalis boek social media bouw

Strategische aanpak
Het vierde deel gaat in op het belang van een social media-code, online monitoring en de stappen die je kunt doorlopen als je internet en social media strategisch wilt inzetten. Het laatste hoofdstuk werpt nog een blik op de toekomst. Wat kunnen we verwachten de komende jaren?

De QR-code in ‘Van weerstand naar transparant’
‘Van Weerstand naar transparant’ bevat heel veel tips en informatie over internet en social media en de nieuwste ontwikkelingen in de bouw-, installatie- en vastgoedsector. Toch hebben wij in het boek niet altijd alle interessante informatie met uitgebreide bijlages kunnen opnemen. En dat terwijl er op internet natuurlijk ontzettend veel informatie te vinden is.

Koppeling met de website
We hebben dit opgelost door in het boek (met behulp van een QR-code) een link te leggen naar aanvullende artikelen. Die artikelen zijn op onze website www.internetindebouw.nl te raadplegen. Door de QR-code in het boek te scannen, kom je op deze pagina met links op onze website. In het boek staat voor elk artikel een nummer dat correspondeert met het nummer en de link op onze website.

Noot (januari 2014): Je kunt Van weerstand naar transparant niet meer bestellen. Het boek is volledig uitverkocht. Er staat inmiddels wel een gratis versie online.

Reactie (1)

  • Karin Reageer

    Ik ben heeeel benieuwd naar dat boek! Goed gedaan!

    02/12/2011 at 15:19

Laat een reactie achter op Karin Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar Blog

Send this to friend