Herken je dit?
- Je kan prima vertellen over je producten en diensten, maar zodra je het op papier wilt zetten vind je de juiste woorden niet.
- Je wil in de nieuwe brochure het liefst alles vertellen, maar dat kan niet. Het lukt niet het kort en krachtig te houden.
- De teksten op je website blijven te veel hangen in algemeenheden. Het lukt niet ze pakkend en effectief te maken.
Ik help je graag.
Lekker leesbaar en doelgericht
Aan iedere tekst worden andere eisen gesteld, maar tegelijkertijd moeten al die teksten wel passen bij je organisatie. De ‘taal’ die je als organisatie gebruikt en hoe je de dingen zegt en schrijft, is bepalend voor het beeld dat klanten, leveranciers, journalisten en andere relaties van je organisatie hebben.
Maar wat is de stijl die past bij je bedrijf en hoe zorg je ervoor dat de teksten die je publiceert lekker lezen en ook nog hun doel bereiken?
Een prachtige website met een professionele uitstraling wordt voor bezoekers onaantrekkelijk als de teksten lang en onbegrijpelijk zijn. Of wanneer ze niet in een passende stijl zijn geschreven. Een blog of persbericht wordt niet opgepikt als het leest alsof hele alinea’s zijn gekopieerd uit de corporate brochure. En een brochure ‘pakt’ niet als tussenkopjes ontbreken of zinnen te lang zijn.