Blog

Terug naar Blog

Social media succesvol inzetten in de bouw: 12-stappenplan voor 2013

Ik schreef al eerder over het belang van een plan voor de inzet van social media en hoe je in de bouw aan de slag kunt met een contenstrategie. Onderstaande infographic van Intuit geeft prachtig weer hoe je in 2013 de basis kunt leggen voor succes op social media.

Zo bekijk je in januari of je er klaar voor bent actief te worden op social media, stel je in februari heldere doelen en staat maart in het teken van meetbaarheid. In april leer je luisteren, in mei vind je nieuwe manieren om te communiceren en in juni leg je vast hoe je reageert op positieve of negatieve berichten. In juli integreer je al je social media kanalen en in augustus ook je andere communicatie kanalen.

In september wijs je intern de medewerkers aan die de kar gaan trekken, in oktober moet je je vooral niet laten ontmoedigen door de uitdagingen waar je voor staat. In november evalueer je het afgelopen jaar en in december maak je je plan voor het volgende jaar.

De infographic komt oorspronkelijk van Intuit. Ik stuitte erop via DutchCowboys.

12-maandenplan voor de inzet van social media

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar Blog

Send this to friend