Voorproefje boek Online marketing in de bouw: inhoudsopgave en cases

Social media succesvol inzetten de bouw | Begin bij het begin

Boek Online marketing in de bouw installatie en vastgoedDit najaar verschijnt Online marketing in de bouw, een concreet 6-stappenplan met tientallen voorbeelden uit de branche. Hier vind je de voorlopige inhoudsopgave en (links naar) voorbeelden van bedrijven uit de branche.


Update: Online marketing in de bouw is in oktober 2014 uitgekomen. Op www.onlinemarketingindebouw.nl staat een gedeelte van het boek ter inzage online. Als je het boek nu bestelt wordt het binnen enkele werkdagen geleverd.

Het boek beschrijft stap-voor-stap hoe bedrijven in de bouw-, installatie- en vastgoedsector zich online helder kunnen profileren. Zodat potentiële klanten exact weten waarom ze hen moeten kiezen en niet een ander.

Doelgroep analyse dus, doelstellingen bepalen, een heldere boodschap formuleren, je kanalen kiezen, et cetera. Uiteraard besteden we daarbij ook aandacht aan het waarom, wat en hoe van de verschillende kanalen, zodat je gedegen keuzes kunt maken en weet waar je moet beginnen als je aan de slag gaat.

Online marketing in de bouw staat daarnaast vol met voorbeelden uit de branche. Hoe pakken andere bedrijven het aan? Welke media zetten ze in en waarom? Waar lopen ze tegenaan in de uitvoering en hoe lossen ze dat op?

De voorlopige inhoudsopgave ziet er als volgt uit:

Inleiding:

  • Waarom is online marketing belangrijk
  • Wat is er anders aan marketing nu, dan, pakweg, 10 jaar geleden
  • Wat houdt je nog tegen

Stap 1: heldere profilering/onderscheidend vermogen

  • Onderzoek doen
  • Wat is je kracht
  • Waarin ben je uniek

Stap 2: wat wil je bereiken

  • Wat is je doel
  • Hoe maak je dat doel meetbaar

Stap 3: hoe ga je je doel bereiken

  • Hoe bereik je je doelgroep
  • Wat ga je concreet doen (een plan maken)

Stap 4: hoe organiseer je het intern

  • Wie doet wat
  • Wat spreek je met elkaar af (social media code)

Stap 5: aan de slag

  • Tips voor je website
  • Tips voor de inzet van social media
  • Tips voor je blog
  • Tips voor e-mailmarketing

Stap 6: hoe blijf je actief en bereik je je doelen

  • Hoe kom je aan content
  • Tips om je tijd effectief te besteden
  • Evalueren en bijsturen en steeds beter worden

Het boek bevat onder meer de verhalen van de volgende bedrijven:

  • Transferro
  • Limburgia Deuren
  • Pieterbas Automatisering
  • KnaapenGroep
  • Trebbe
  • SatijnPlus Architecten
  • Heembouw
  • VB Groep
  • Technische Unie
  • Binnenkant
  • Coba
  • DuboTechniek Trade Center
  • Arcas Trading
  • Installatie Verspeek
  • MW Instruments
  • Home Solution
  • Dudok Wonen
  • Groenenboom
  • Huurbieding
  • Rijksdienst voor Ondernemend NL
  • SpotCompanion
  • Lomans Totaalinstallateurs
  • Scholtens Groep
  • VBI
  • Bolton Bouw & Ontwikkeling
  • Ludo van der Eijken makelaardij
  • Brink Groep
  • BAM
  • Holland Herstel Groep
  • Heijmans
  • Stijnen Loodgieters
  • Falk Bouwsystemen
  • Ter Steege Bouw Vastgoed
  • Aannemersbedrijf Kwakkenbos
  • De Timmermantsjoender
  • Verhoeve Engineering
  • Groningen Woont
  • BM Van Houwelingen
  • Eysbrand Tekenbureau
  • Rotterdam Centraal
  • Schimmel Techniek

Bestellen
Je kunt Online marketing in de bouw (€29) bestellen via www.onlinemarketingindebouw.nl.

Je kunt ook meerdere exemplaren van het boek bestellen, bijvoorbeeld als je het aan relaties wilt geven als relatiegeschenk. Of wanneer je meerdere medewerkers binnen je bedrijf een exemplaar wilt geven. Hier vind je de mogelijkheden.