Webteksten

Je wilt online nieuwe klanten aantrekken, maar je website levert nu te weinig op. Je bent online slecht vindbaar en trekt de verkeerde bezoekers. Of bezoekers verlaten je website alweer snel, zonder tot actie te zijn overgegaan.

Hoe zorg je ervoor dat je beter scoort?

Je verbetert je online vindbaarheid met:

  • Een heldere, gebruiksvriendelijke website
  • Het verwerken van zoekwoorden in de tekst
  • Unieke en relevante content (weblog)
  • De inzet van social media

Een goede website beantwoordt vragen

Goede vindbaarheid begint met een gestructureerd opgezette website. Een website waarop de bezoekers vinden wat ze zoeken. Die niet het bedrijfsverhaal vertelt, maar hun vragen beantwoordt. Je vergroot je vindbaarheid daarnaast door op de website woorden of woordcombinaties waarop potentiële klanten zoeken te verwerken in de tekst.

Geen trucs maar relevantie

De positie waarop je belandde in de zoekmachine werd vrijwel volledig bepaald door de ‘match’ van de ingevoerde zoekwoorden en de inhoud van je website, en door de mate van autoriteit van je website. Hoe meer relevante andere websites bijvoorbeeld verwezen naar jouw website, des te meer autoriteit je had in de ogen van Google.

Dit is veranderd omdat veel bedrijven trucs toepasten. Unieke en relevante content, dat is waar het nu ook in belangrijke mate om draait.

Een goede website biedt meer

Een goede manier om te werken aan unieke en relevante content is door de integratie van een weblog op de site. Een weblog biedt de mogelijkheid om (met grote regelmaat) inhoudelijke en/of actuele artikelen te publiceren waarin je kennis toont van het vak.

Geïnteresseerden zijn dan sneller geneigd naar de pagina te verwijzen dan wanneer je enkel een productomschrijving op je webpagina hebt staan. Ook de inzet van social media draagt bij. Twitter, LinkedIn, Facebook, maar ook Google+ zijn daar goede voorbeelden van.

To-the-point en doelgericht

Je wil je websitebezoekers ook behouden als ze je hebben gevonden. En ze tot actie laten overgaan. Maar websitebezoekers zijn selectief in wat ze wel willen lezen en wat niet.

Ze zoeken online, of ontvangen links via social media en e-mail, en beslissen op basis van een eerste indruk of een webpagina of artikel interessant is. Ze haken vervolgens al snel weer af als ze niet worden geboeid of moeten zoeken naar de clou. Je teksten moeten dan ook to-the-point zijn, aantrekkelijk en overzichtelijk.

Geen eenvoudige klus dus tegenwoordig, die webteksten. Ik help je dan ook graag verder.

Meer weten of een afspraak maken?

Of bel direct: 06-18681164

Opdrachtgevers

BIK
Bouw Nederland
Brink Groep
Consolis
Cratos
De Opzichter
Emergo
Eurokit
FAAC
Genpower
Groenenboom
Heembouw
Hendriks Bouw & Ontwikkeling
KLICTET
Knaapen
Kraan
Kwakkenbos
Lomans
Maasbouw
Mark Geerts
Martens en Van Oord
MVGM
nibv
Priva
probin
Raab karcher
Scholtens
Staka
Transferro
Uneto VNI
Van der Horst
Van Wijnen
Wegenscanners
WTH

Send this to friend