Inbound marketing in de bouw: hoe pak je dat aan [infographic]

Inbound marketing in de bouw (gratis eBook)

Verkopen, verkopen, verkopen. En verkopen. En verkopen. Of je nu een dienst levert of een product, ‘sales’ is van alle tijden. Altijd is daarbij de gedachte geweest ‘Als ik maar vaak genoeg vertel hoe fantastisch mijn product is, dan overtuig ik mijn klant wel dat hij het product nodig heeft en kan ik de koop sluiten.’ 

Met de enorme groei van internet en de opkomst van social media is deze manier van verkopen definitief verleden tijd. Het gaat er niet meer om dat jij je klant vindt en hem of haar vertelt hoe geweldig jouw product of dienst is. Het gaat erom dat je klant jou vindt en uit zichzelf gaat doorvertellen hoe geweldig jouw product of dienst is.

Deze ‘nieuwe’ marketing wordt ook wel omschreven als inbound marketing. Ik schreef zelf een gratis eBook over inbound marketing in de bouw en kwam tijdens het schrijven veel mooie infographics tegen. Waaronder onderstaande. Deze infographic werd gemaakt door BoomTown.

Inbound marketing in de bouw | hoe pak je dat aan.jpg